Чиновники Азербайджану використовувала фіктивні компанії у Великій Британії для відмивання $2,9 мільярда

За ці кошти підкуповували європейських політиків, які лобіювали інтереси країни в ЄС

Про головне

З 2012 по 2014 роки влада Азербайджану використовувала фіктивні компанії у Великій Британії для відмивання $2,9 мільярда

Про це йдеться у розслідуванні Центру з дослідження корупції і організованої злочинності (OCCRP), передає Громадське.

Зазначається, що ці гроші йшли на підкуп європейських політиків, які лобіювали інтереси Азербайджану в ЄС і блокували резолюції, що засуджують порушення прав людини в республіці.

З рахунків цих фіктивних підприємств також оплачували особисті витрати високопоставлених чиновників Азербайджану.

Крім того, на рахунки цих компаній надходили десятки мільйонів євро від російського постачальника зброї – Рособоронекспорту. Згодом ці гроші перераховувалися на рахунок першого віце-прем'єра республіки.

Компанії у Великобританії, які брали участь у відмиванні грошей, були зареєстровані на підставних осіб з Азербайджану. Ці фірми представляли фіктивну звітність, хоча через їх рахунки проходили мільярди євро. Всі вони обслуговувалися в естонському філії одного банку – Danske Bank з Данії.

Значна частина коштів, що надійшли на рахунки британських компаній, виводилася з банків Азербайджану. Наприклад, $1,4 мільярда надійшло з рахунку всього однієї компанії в державному International Bank of Azerbaijan (IBA). У травні цього року держбанк оголосив про банкрутство після неспроможності зробити платіж за євробондами.

Як випливає з розслідування, за допомогою фіктивних британських компаній з банку могли виводити гроші вкладників, які згодом використовувалися для хабарів європейським політикам і особистих потреб високопосадовців Азербайджану.

Зокрема, зазначається, що хабарі надавались німецькому політику, колишньому депутату бундестагу Едуарду Дж. Лінтнеру, Каліну Мітреву – чоловіку болгарського політика і директора ЮНЕСКО Ірини Бокової та італійському політику Лука Волонте.

Дані про рух грошей за їхніми рахунками отримала данська газета Berlingske, яка поділилася ними з проектом OCCRP. У спільному журналістському розслідуванні також брали участь Süddeutsche Zeitung (Німеччина), Barron's (США), Le Monde (Франція), The Guardian (Великобританія), Bivol (Болгарія) і інші.

OCCRP (the Organized Crime and Corruption Reporting Project) – Центр з дослідження корупції і організованої злочинності, є некомерційним проектом, що об'єднує цілий ряд некомерційних регіональних центрів незалежних ЗМІ. Географія проекту охоплює територію від Східної Європи до Центральної Азії.

Джерело фото

Схожі публікації